HomeMade By P Hadebrant

Tänk vad man kan trolla fram med en virknål o ett garnnystan!! Handarbete - underbar terapi

Det där som bara vissa kan förstå...

Kategori: Jag, Livet

Har avslutat denna dag med massage, vilket verkligen behövdes. Dem resulterade även i en såndär må-bra känsla som bara en handarbetsberoende människa o garntokig individ förstår. Sådär två likasinnade emellan. :) Min massös hade nämligen fyndat i en garnbutik som skulle läggas ned o var så lycklig över sina fynd i både garn o tillbehör. Det var så härligt att höra någon berätta om sitt beroende o BEHOV o beskriva det precis som jag tänker o känner ;) 
Jag har garnet att tacka för att jag idag mår så bra som jag gör. Har alltid lidit av ångest i alla olika former. Som liten att inte räcka till, duga osv i tonåren...skar jag mig endel...mådde inte bra trivdes inte i skolan...blev mkt sårad och led av enorm prestationsångest...vuxen ålder...panikångest, prestationsångest, dödsångest o ångest i allmänhet....för 3 år sedan började jag handarbeta o för knappt 2 år sedan mer o mer....Idag är jag så beroende att jag verkligen förstår varför tidigare generationer handarbetade även som terapi redan förr...Smarta kvinnor <3 snacka om självläkande terapi som för nytta med sig. Jag har det verkligen att tacka för att jag idag lärt mig hur jag hanterar mig själv och min ångest....det är så gott som obefintlig idag ( ngn som VARJE dag hemsökte mig dygnets flesta timmar) kunde knappt gå på Ica o handla utan att bryta ihop...Även har nog senaste halvårets uppåthet även påverkats av min glutenfriakost. så tacksam att min intolerans uppmärksamades <3 Vet ej riktigt meningen men detta men ville få ut min glädje över att min hobby lärt mig att hantera ngt svårt. Jag är lycklig såååå förbannat lyckig. Har universums finaste familj o den är verkligen min. Har en man som ler åt mitt garnberoende o han har adrig nekat mig ett nystan, han har aldrig klagat på att jag breder ut mig i halva huset eller alltid har ett nystan alt virknål/stickor med mig...på basketmatcher, i bilen, hos doktorn eller på semestern :D det ger mig ju ett lugn säger han...jag är inte alltid på väg o jag gråter inte lika mkt ;) 
Varit med dotter till läkaren o varit på uppföljning av hennes astma. Blev som jag redan visste. Det blir bricanyl vid behov ( de tillfällen hon reagerar) o vid träning o skidåkning osv...Pulmicort vid förkylning....PEF-mätning då o då.
Nu softa i soffan o sticka klart ett par SAIK vantar o fundera dotter o mannens packning inför deras baskethelg i Umeå/skellefteå...
Men som sagt, det tar tid men man kan verkligen lära sig på egen hand att hantera sin ångest om man har tålamod med sig själv o insikten och övervinner rädslan :) Puss på er fina Stjärnor 
 
Kommentera inlägget här: